allianne.reismee.nl

Is it May already?

Hallo allemaal,

Het is weer hoog tijd voor een update!

Vorige week vrijdag ging ik met Dania naar 'Beauty and the Beast'. Een van mijn favoriete sprookjes en ik had er ook superveel zin in. We gingen naar een kleine bioscoop in Bromley en we hadden de middagvoorstelling om drie uur. Het leek er eerst op dat we met z'n tweetjes zouden zijn, maar iets voordat de film begon kwam er nog een stelletje gezellig voor ons zitten. Zo zaten we dus met z'n vieren naar de film te kijken. Ik vond de film echt heel erg leuk en goed! Een echte aanrader.

Zaterdag was het dan zover. We gingen nog even Koningsdag vieren. We hadden om half zeven afgesproken bij 'De Hems' en we zouden eerst even een hapje gaan eten. Drie keer raden wat we daar gegeten hebben.. frikandellen en kroketten! Dat ging er zeker in en het was weer even een stukje van thuis. Rond half negen begon het feest en het was echt geweldig! Allemaal Nederlandse mensen en een paar verbaasde Engelsen. Een Nederlandse dj die alle foute muziek draaide. We hebben een groepje Engelsen, die een vrijgezellenfeestje hadden, het refrein van 'Bloed Zweet en Tranen' geleerd zodat ze lekker mee konden blèren. Het was echt een hele leuke avond en het was een geweldige ervaring om Koningsdag in Londen te vieren.

Het was 'Bankholiday' afgelopen weekend en ik heb niet zoveel gedaan. Zondag was heel lekker om even bij te komen van de avond ervoor en maandag was het best wel slecht weer waardoor ik niet zoveel zin had om mezelf nat te laten regenen. Margot kwam even gezellig buurten in mijn slaapkamer en vroeg of ik een liedje voor haar wilde spelen op de klarinet. Ze vind het nog steeds een beetje raar hoe er nou geluid uit komt en ze denkt ook nog steeds dat ik erin zing. Haar lievelingsliedje is 'Twinkle Twinkle Little Star' en die moest ik dan ook een aantal keren spelen.

De rest van de week verliep vrij normaal. Afgelopen donderdagavond had ik even een smeltmomentje toen ik Margot naar bed deed. Ze wil altijd dat je naast haar komt liggen in bed en dan een verhaaltje voorleest en een liedje zingt. Na het verhaaltje kroop ze wat dichter tegen mij aan en vroeg ze of ik alsjeblieft dat ene Nederlandse liedje wilde zingen. Ik heb een paar keer 'In de Manenschijn' voor haar gezongen en ze kan een beetje mee mompelen en de handbewegingen maken. Toen ik uit het bed wilde stappen pakte ze me vast en vroeg ze of ik nog even langer wilde knuffelen. Daarna zei ze dat ze nog niet wil dat ik wegga, en dat als ik van de zomer toch echt naar huis ga zij met me mee gaat. Ze is heel erg benieuwd naar mijn 'Dutch House' zoals we het noemen. Want ja ik heb nu twee huizen.

Gisteren ben ik met Esther naar Picadilly, Covent Garden en The Tower Bridge geweest. In Covent Garden was een straatje dat bekend staat om zijn felle kleuren. Daar gingen we maar even een kijkje nemen. En het was echt heel mooi met alle planten die er langs groeiden. Daarna zijn we pizza gaan eten in een van de restaurantjes daar in de buurt.

Ik kwam thuis in een leeg huis want de familie is logeren bij vrienden. Dat is toch best wel gek dat je ineens in je eentje in een leeg huis slaapt. Vanochtend ben ik heerlijk gestart met een bad en ik denk dat de familie ieder moment terug kan komen.

Morgen weer het begin van een nieuwe week. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat gaat de tijd snel! Het is alweer de tweede week van Mei. Ik ben bijna op de helft van mijn tijd hier, niet normaal! Ik moet nu ongeveer bedenken wanneer ik naar huis wil, zodat ze kunnen beginnen met het zoeken naar een nieuwe Au Pair. En dat is heel dubbel want ik wil wel naar huis maar ik wil hen niet achter laten en 'vervangen' worden. Maarja ik kan hier niet voor altijd blijven. Voorlopig geniet ik nog met volle teugen!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer,

Allianne

Reacties

Reacties

Carla

En hier zitten ruim 40 muzikanten te wachten tot je weer komt toeteren dussss????

Herma

Wat fijn dat alles goed gaat. Het vliegt om zeg jezelf ook al. Nog heel veel succes en plezier. Groetjes van ons. Ernst en Herma

Hans

Leuk dat je het goed naar je zin hebt.En nog veel plezier. groetjes Hans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active