allianne.reismee.nl

The first week

Hello everyone,

We zijn alweer een week of wat verder sinds de vorige blogpost! Vorige week ging snel voorbij door alle nieuwe mensen en indrukken. Ik denk dat het het makkelijkst is om alles per dag bij te houden voor jullie. Bereid je vast voor want het is een redelijk lange blog. Here we go!

Maandag 27/02/17

Vandaag was mijn allereerste werkdag. Vandaag deed ik het samen met Jane en zo kon ze me alles uitleggen en laten zien. Na het ontbijt gingen we de kindjes aankleden en liepen we samen naar 'Cypress School'. Dit is de school waar George heen gaat en waar ik Margot overhandig aan haar Preschool Teacher die ook haar dochters naar school brengt. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een bank om mijn eigen rekening te openen. De enige bank die dat deed zonder al te veel gedoe was Lloyds Bank. Toen we daar kwamen werd ons verteld dat dankzij de 'Brexit' ook bij hun het niet meer mogelijk was om zomaar een tijdelijke bankrekening te openen. Hiervoor moet ik een bewijs van adres en een bewijs van identificatie hebben.

Vervolgens hebben we in een schattige cake shop even thee gedronken en daarna zijn we weer teruggereden naar huis. Omdat Jane vandaag thuis was gingen we Margot zelf ophalen met de auto. Normaal is dit 7 minuten rijden maar er zit een groot gat in de weg onder ons huis door wegwerkzaamheden dus nu moeten we steeds omrijden en duurt het allemaal iets langer.

's Middags heb ik met Margot gespeeld en rond 5 uur ging Jane naar school om met George en zijn vriendje naar scouting te gaan. Maandag is voor hem een lange dag want na school heeft hij eerst 'Netball' (ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat dat is maar volgens mij lijkt het erg veel op korfbal) en daarna dus nog scouting. Normaal op een maandag zie ik hem pas weer om 18:45 als hij met Jane thuiskomt. Ik heb dus samen met Margot gegeten en haar gedoucht en daarna mocht ze nog even televisie kijken totdat ze naar bed moest. Toen Jane uiteindelijk weer binnenkwam zat mijn eerste werkdag er op!


Dinsdag 28/02/17

Dinsdag. Mijn eerste werkdag alleen. Met gezonde kriebels in mijn buik liep ik iets voor half 8 naar beneden waar ik begroet werd door Jane, George en Margot. Om kwart voor 8 vertrok Jane naar haar werk en gaf ik de kinderen hun ontbijt; soppige cereal met melk. Yum! Om 8 uur gingen we aankleden, tandjes poetsen en de haren doen. En om 8:40 was het tijd om naar school te lopen. Toen we op school aankwamen was George meteen weg naar zijn vriendjes en overhandigde ik Margot aan haar juf. Alles ging redelijk soepel en zo liep ik rond tien voor negen weer naar huis. Daar heb ik de keuken even opgeruimd en verder hoefde ik niets te doen want op dinsdag komt de schoonmaakster altijd. Omdat ik haar niet in de weg wilde lopen ben ik even Crystal Palace ingegaan en daar zag ik Esther die hierheen gekomen was om ergens een kopje thee te gaan drinken. Wij hadden elkaar in Nederland op de Au Pair workshop ontmoet en toevallig zitten we 3 km bij elkaar vandaan!

Rond de middag was ik weer thuis en had ik vast de spullen klaargelegd voor het koken. Toen kon ik weer naar school om de kinderen op te halen. We zijn voordat we naar huis gingen nog even naar de speeltuin gegaan achter de school, maar op een gegeven moment begon het heel hard te regenen en besloten we maar naar huis te gaan. Doorweekt en met modder aan de schoenen kwamen we thuis. Daar hebben we nog even gespeeld en toen ben ik maar begonnen met koken. Vandaag aten we zalm met rijst en broccoli. Het was best goed gelukt dus ik was wel even trots op mezelf. Na het eten heb ik ze gedoucht en de pyjama`s aangedaan. Na het douchen mogen ze altijd televisie kijken of op de iPad. En rond 18:30 kwam Jane weer thuis en zat ook mijn tweede werkdag erop.


Woensdag 01/03/17

Het is alweer Maart! Niet normaal hoe snel het allemaal gaat.

Vandaag werkte Jane thuis en wilde ze de kinderen graag zelf wegbrengen dus heb ik de keuken opgeruimd en had ik verder een rustig dagje. 's Middags heb ik ze weer opgehaald en zijn we weer naar de speeltuin gegaan. Het is echt heel erg fijn dat er zo dichtbij een speeltuin zit, zo kunnen ze zich na school even uitleven en breken ze niet het huis af als we weer thuis zijn. Deze middag ging erg snel en Jane had gekookt. Na het eten heb ik ze weer gedoucht en hetzelfde ritueel als iedere avond. Vandaag was een rustig dagje en dat was best lekker eigenlijk.


Donderdag 02/03/17

Vandaag heb ik het weer zelf gedaan. Eigenlijk ging het hetzelfde als elke andere dag. Ik merk wel dat ik nog in de testfase zit, wat natuurlijk heel normaal is aangezien hun vorige nanny pas een week weg is. Toch vind ik dat ze nog goed luisteren naar iemand die pas 6 dagen in hun huis rondloopt.

Vandaag had ik noodles gekookt en dat viel erg in de smaak. En tijdens het eten kwam Nic thuis van zijn 4-daagse zakenreis naar Barcelona. En dat was dubbel feest want hij had cadeautjes meegenomen.

Iets later dan normaal waren ze gedoucht en gesetteld achter de televisie. Dit was mijn laatste werkdag van deze week. So that means... WEEKEND!


Vrijdag 03/03/17

Ik heb vandaag lekker even uitgeslapen. En to be honest heb ik vandaag niet echt heel veel bijzonders gedaan. Ik heb wel even Wie Is De Mol en Boer Zoekt Vrouw teruggekeken en nog even een wandeling gemaakt. En `s avonds heb ik 3 uur lang met Emily en Thera geskyped! Ik zat midden in de keuken voluit Nederlands te praten en dat was echt even heel fijn.


Zaterdag 04/03/17

Vandaag ben ik samen met Esther en Laura (een Duitse Au Pair) naar het centrum van London gegaan. Ik mocht de oyster card lenen van Jane maar ze zei al dat hij het de vorige keer bij haar niet deed dus dat ik het maar even moest proberen en cash mee moest nemen mocht het niet lukken.

Toen kwam de bus en probeerde ik in te checken maar hij deed het inderdaad niet. Ik probeerde tegen te chauffeur te zeggen dat ik een kaartje wilde kopen maar hij was heel chagrijnig en luisterde niet naar me en wenkte dat ik door moest lopen. Dus heb ik legaal zwart gereden vandaag. In de tweede bus ging het net zo alleen die chauffeur was aardig en zei dat ik deze keer zo mee mocht maar de volgende keer moet betalen. Dus de heenweg was een goedkoop ritje.

We stapten uit bij de bushalte recht tegenover de Big Ben. Als rasechte touristen hebben we natuurlijk een paar foto's gemaakt. Verder hebben we vandaag veel gelopen en zijn we bij de Hema geweest! Dus mijn dag kon niet meer stuk. We hebben daar even stroopwafels en drop ingeslagen en weer verder gegaan naar Buckingham Palace. Toen het weer tijd was om naar huis te gaan zijn we teruggelopen naar Westminster (25 minuten). Toen we daar aankwamen liepen daar zo`n 20 000 mensen richting Parliament Square om daar te protesteren voor NHS. Heel leuk enzo maar daardoor reden er geen bussen en ik moet op tijd thuis zijn want ik moest vanaf 17:30 oppassen. We besloten maar weer terug te lopen naar Victoria Station (weer een halfuur) en vanaf daar hebben we de trein gepakt naar Dulwich en heb ik vanaf daar de bus gepakt naar de bushalte achter mijn huis. Gelukkig was ik op tijd thuis en heb ik samen met George en Margot nacho's en chili gegeten. Daarna weer gedoucht en naar de televisie. Het was filmavond dus de popcorn kon natuurlijk niet ontbreken. Toen was het tijd om naar bed te gaan en hebben we nog even boekjes gelezen. Dat is pas een goede training voor mijn Engels!


Zondag 05/03/17

Vandaag was er een Au Pair meeting voor de Nederlandse Au Pairs van Travel Active. Hier ben ik samen met Esther heengegaan en heb ik nog een paar andere Nederlandse Au Pairs ontmoet.

Daarna zijn we met z'n vieren pizza gaan eten bij Bella Italia en vervolgens gingen we naar de St. Pauls Cathedral want daar zouden 2100 lichtgevende narcissen staan voor Marie Curie. We hebben wel drie rondjes om de kathedraal heengelopen maar geen narcis gezien. Toen gingen we even Googlen of ze er nog wel stonden en toen kwamen we erachter dat ze op een plein achter de kathedraal stonden. Daarna zijn we naar huis gegaan en dat duurde voor mij extra lang want de bus die ik moest hebben stopte niet voor me en moest ik 20 minuten wachten op de volgende bus. Uiteindelijk was ik om 21:00 thuis en was mijn weekend alweer bijna voorbij.


Maandag 06/03/17

De nieuwe werkweek is aangebroken. Vol frisse moed begon ik aan mijn dag. Ik merk dat we allemaal beter aan elkaar beginnen te wennen want ze luisteren steeds beter naar me. En toen ik Margot hielp met haar schoenen aan doen keek ze me aan en zei; 'I'm going to be nice to you.' Dit was wel even een smeltmomentje. Nadat ik ze weer op school had afgezet ben ik naar huis gegaan en heb ik de was gedaan. Ik heb nog steeds geen gekrompen of verkleurde kleren uit de wasmachine gehaald dus daar ben ik wel blij mee. Af en toe voel ik me net een 40-jarige huismoeder als ik op school even praatjes maak met verschillende moeders en dan thuis de was ga doen.

Om 11 uur had ik met Inez afgesproken (een Nederlandse Au Pair die ik via Facebook heb 'leren kennen'). We hebben thee gedronken in één van de vele coffeeshops in Crystal Palace. Daarna hebben we nog even een rondje gelopen en toen zijn we allebei weer naar huis gegaan. Ik hoefde vanmiddag alleen Margot maar op te halen want het is weer maandag dus ik zie George pas weer om kwart voor zeven. Toen ik op school was om haar op te halen kwam haar juf aanlopen met een slapende Margot op haar arm. Ik heb haar overgepakt en ben richting huis gegaan. Ze lag zo lief te slapen dat ik haar eigenlijk niet wakker wilde maken dus heb ik haar het hele stuk getild. Één ding, we wonen bovenop een heuvel. Dus ik heb mijn workout wel weer gehad.

Vanavond aten we lasagne die Jane de dag ervoor al gemaakt had dus ik hoefde het alleen nog even op te warmen. Na het eten weer douchen en naar de televisie. Ik kan het introliedje van Team Umizoomi al meezingen.


Dinsdag 07/03/17

Vandaag werkt Jane weer thuis en ze wilde graag de kinderen naar school brengen dus heb ik weer een rustig dagje vandaag. Ik heb nog wat kleren gewassen en Margot en George weer opgehaald van school. Omdat het erg mooi weer was vandaag gingen we naar de speeltuin achter de school. Daar gaan we bijna elke dag uit school heen als het mooi weer is. We waren lekker aan het spelen totdat er een juf aankwam die iedereen verzocht de speeltuin te verlaten en ze vertelde ons dat vanaf vandaag de speeltuin na school alleen voor de naschoolse activiteiten is. Toen zijn we maar naar huis gegaan en heb ik samen met George een 'paper plane contest' gedaan. Hij vind het heel erg leuk om vliegtuigjes te vouwen en bedenkt steeds nieuwe updates. Hij wilde het eerst niet toegeven maar mijn roze vliegtuigje deed het toch het best.

Ik heb ze net allebei naar bed gebracht want Jane en Nic zijn een avondje naar de film. En in de tussentijd heb ik mooi weer een blogpost voor jullie geschreven.


See you later,

Allianne

Reacties

Reacties

Mariken

Heeeel leuk allemaal ????????

Lotta

Nice Al! Leuk om alles ff te lezen wat er gebeurt ????

Lidia

Wat leuk allemaal Allianne, je doet het goed ????

Annabel

Hallo Allianne,
Wat leuk om te horen wat je hebt gedaan! Is vast wennen zo met de kinderen. Ik ben hier ook aupair al 6 maanden ????

Gr Annabel

rolinda

hoi alli wil je wat vaker skypen en verhalen hierop zetten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
g
r
o
e
t
j
e
s

r
o
l
i
n
d
a
v
a
n
o
s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active