allianne.reismee.nl

Halfway!

Dag allemaal,

Uhm en toen was het alweer een maand geleden sinds de vorige blogpost. De maand mei was een goede maand en is ook enorm snel omgevlogen. De vorige post eindigde in de week van 7 mei dus ik zal jullie vanaf daar vertellen wat er allemaal gebeurd is in deze maand.

13 mei had ik afgesproken met een Duitse au pair die er net twee weken was. Ze blijft een heel jaar waar ik enorm veel respect voor heb want ik vind zes maanden toch wel genoeg. We gingen lunchen bij '500 Degrees' een schattig pizzatentje hier in Crystal Palace. Het was erg gezellig en na afloop hebben we nog een ijsje gegeten in het park.

'S avonds ging ik oppassen bij de buren en voordat ze weg gingen zeiden ze al dat het laat zou worden maar ik stelde ze gerust dat dat geen probleem was. Maar 'iets later' werd uiteindelijk drie uur in de ochtend. Ik heb daar een goede 8,5 uur gezeten en na een paar Mr. Bean films kwamen ze uiteindelijk thuis en ben ik direct mijn bed ingedoken.

Die zondag deed Nic mee aan de 'Crystal Palace Triathlon' en eigenlijk zou ik ook meegaan maar ik had me verslapen en ze wilden me niet wakker maken, dus heb ik maar een rustig dagje thuis gehouden.

Die week erna verliep nogal langzaam. Ik keek wel heel erg uit naar de zaterdag want toen ging ik samen met Dania nieuwe oorbellen laten prikken. Waar we eerst nog redelijk rustig in de bus zaten, liepen we uiteindelijk met knikkende knietjes en zweethanden de piercing shop in. Daar moesten we eerst een vragenlijst invullen over onze gezondheid en toen was het toch echt zover. Ze had de stipjes getekend en Dania ging eerst. Binnen een paar minuutjes zaten haar vierde gaatjes erin en was het mijn beurt. De piercer was heel rustig een gesprek met ons aan het voeren terwijl ze de naald door mijn oor prikte. De pijn stelde echt heel weinig voor, het is een beetje alsof je een puist uitknijpt haha. Daarna liepen we door de regen naar de McDonalds om daar een overwinningsmaaltijd naar binnen te werken. Na nog een beetje rondgelopen te hebben zijn we maar weer naar huis gegaan om daar onze nieuwe aanwinsten te showen.

De week erna verliep nog langzamer want we waren allemaal aan vakantie toe en iedereen was moe. En ik keek extra uit naar dit weekend want er kwam Nederlandse visite! Donderdagavond liep ik met mijn roze koffertje de trap af om Thera en Emily op te halen en naar het hotel te gaan. Margot snapte niet helemaal waarom ik nou een koffer had want ik ging immers niet mee naar Amerika. (Waar zij vrijdagochtend naar vertrokken). Toen ik uitlegde dat ik ook op een soort vakantie ging werd het al iets helderder.

Het was heel vreemd om Thera en Emily hier te zien. Ergens klopte het niet maar het was ook gelijk al weer vertrouwd. Samen liepen we naar het hotel en checkten we in. Toen we naar onze kamer liepen, bleken we in de kelder te liggen zonder een raam. Maar het was een heel gezellige kamer met drie bedjes naast elkaar. Die avond hebben we pizza gegeten bij '400 Rabbits'.

Vrijdag gingen we Londen in. We begonnen bij Westminster en The Big Ben. We zijn daarna de boulevard afgelopen en ergens lunch gehaald om dat buiten op te eten. Daarna hebben we de metro gepakt naar Notting Hill om de beroemde gekleurde huisjes te bekijken. Na een tijdje lopen kwamen we in een heel leuk straatje met een markt. Nadat we wat souvenirs hadden gekocht en na heel veel foto's gemaakt te hebben gingen we weer op weg naar huis. We hadden 's avonds gegeten bij 'LWS' in Crystal Palace. Waar ze ons na afloop nog achterna kwamen rennen om een vergeten telefoon terug te geven.

Zaterdag was onze eerste stop 'Brown and Green', een eettentje in Crystal Palace waar ik minstens één keer per week te vinden ben, daar moesten ze natuurlijk even gegeten hebben. Na een goed ontbijt gingen we richting Buckingham Palace. Na een kopje thee gedronken te hebben bij Elizabeth zijn we doorgegaan naar Picadilly Circus. Stiekem wel een van mijn favoriete plekken van Central Londen. We hebben even staan luisteren bij een straatartiest die echt goed was. Daarna zijn we naar de M&M Store, Nickelodeon Store en de Lego Store geweest en zijn we nog even door Chinatown gelopen en hebben daar ergens geluncht. Daarna gingen we op verzoek van Emily naar Hamley's (een enorme speelgoedwinkel) maar dat waren we al snel zat met al die zeurende kinderen. We zijn daar nog een paar leuke winkels ingegaan en heb ik nieuwe schoenen gekocht. Het was al een maand geleden sinds de vorige dus dat kon wel weer. Vanaf daar zijn we naar de Tower Bridge gegaan en daarna weer terug naar huis. Thuis aten we bij een Nepalees restaurant waar we alledrie nogal problemen hadden de obers te verstaan omdat ze echt heel erg binnensmonds spraken. Daardoor hadden we allemaal nogal wat leuke versprekingen. Het eten was erg lekker en we hebben hard gelachen.

Zondag hadden we een rustige dag en het was ook een beetje een regenachtige dag. 'S avonds hebben we een wandeling door het park gemaakt met een flesje wijn op zak. We hebben nog even bij de Dinosaurussen gekeken en na een flink rondje weer naar het hotel om daar ons laatste nachtje door te brengen.

Maandagochtend hebben we als afscheidsontbijt maar weer bij 'Brown and Green' gegeten. Daarna hebben Thera en Emily nog wat souvenirs gekocht en vervolgens moesten ze toch echt weer richting het vliegveld.

Toen kwam ik thuis in een leeg huis en dat was best wel een beetje vreemd. Nu is het alweer zaterdagavond en is het einde van de vakantie akelig dichtbij.

Ook is het alweer juni en gaat de laatste periode voor de zomervakantie al in. Aftellen wil ik nog niet maar ik weet dat het vanaf nu heel snel gaat. Ik heb gelukkig nog veel gepland staan om deze komende 2,5 maand te doen. Ik ga nu alleen nog maar genieten van mijn tijd hier want ik besef me heel erg goed hoe fijn mijn leven hier is.

Over zes weken kom ik even mijn gezicht laten zien op Teunine's bruiloft en daarna zijn er nog maar vier weken van mijn avontuur over!

Time flies when you're having fun!

Tot de volgende keer,

Allianne

Reacties

Reacties

Carla

Je hebt het echt naar je zin. Super leuk voor je. Nog even genieten. Grts. Carla

HANS

Je geniet er maar van en de groeten van Hans. En nog veel plezier.

Henk

Hai Alli
Echt superleuk je verhaaltjes steeds. Ik lees ze met veel plezier! Geniet maar fijn nog daar! Duimpie

Ina

Vindt het nog steed leuk jou verhalen te lezen maar het is echt zo de
tijd vliegt en leuk dat je het zo naar je zin heb Gr Ina Baars????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active