allianne.reismee.nl

Enjoying the Au Pair life

Hi there,

We zijn alweer ruim een week verder sinds de vorige blogpost. Hoog tijd dus voor een update!

Vorige week zaterdag had ik met Iris en Esther afgesproken om naar de bioscoop te gaan in Bromley. We gingen naar 'Sing!', die draaide om 11:50 dus je kunt je misschien wel voorstellen dat wij ongeveer de oudsten waren in de zaal. Ook hadden we geen rekening gehouden met het weer want het was echt superlekker weer en wij zaten binnen in een kleine donkere zaal. Maar de film was erg leuk en daarna besloten we te gaan lunchen bij een pub en toen kwam Nienke er ook gezellig bij. Heerlijk om weer even Nederlands te praten. We hebben daarna nog een beetje rondgelopen door de winkelstraat en zijn in een andere pub nog wat gaan drinken en toen gingen we weer richting huis.

Dat weekend waren er vrienden van de ouders met hun twee zoontjes. We hebben 's avonds met zijn allen gegeten en zondag gingen ze na het uitgebreide Engelse ontbijt weer naar huis. De rest van de zondag hebben we allemaal heel relaxed doorgebracht met Netflix en pizza.

De volgende dag was weer het begin van een nieuwe werkweek. Ik had er iets minder zin in omdat Margot vanaf vorige week ineens een mean girl is. Ze zei vaak dat ze wilde dat ik naar huis ging en dat ze mama wilde en niet mij. Wat ik niet erg gek vond aangezien ik hun huis in kom en ook nog ga vertellen wat ze moeten doen. Ook dat weekend bleef ze er maar over doorgaan en ik zat er zondag een beetje doorheen.

Maar met frisse moed zijn we maandag weer begonnnen en viel het niet tegen. Totdat ik haar weer op ging halen van school. Op maandag ben ik na schooltijd alleen met haar omdat George dan naar netball en scouting is. Ze was erg opstandig en zei weer dat ik weg moest. We hebben toen even een gesprekje gehad en ik heb verteld dat dat niet aardig is om te zeggen en volgens mij drong het toen tot haar door dat het wel erg gemeen was. Ze heeft daarna meerdere keren sorry gezegd en ze zei dat we vanaf nu Best Friends Forever zijn. Ik ben benieuwd voor hoelang. ;)

De rest van de dagen ging eigenlijk best wel goed. We zijn bijna elke dag in de speeltuin achter de school te vinden als het mooi weer is. Dat is erg fijn want dan kunnen ze even rondrennen en al hun overige energie kwijt.

Het is zo grappig dat je overal andere au pairs tegen komt. Zoals afgelopen woensdag in de speeltuin zag ik een ander meisje met twee kindjes. Ik nam eigenlijk al aan dat het een au pair of nanny was en aan het accent te horen had ik het gevoel dat ze Nederlands was. Maarja het is een beetje gek om op iemand af te stappen en te vragen of diegene Nederlands is. Op een gegeven moment raakte we in gesprek (in het Engels) en kwamen we er uiteindelijk achter dat we allebei Nederlandse au pairs zijn. Dus zijn we maar gauw overgegaan in het Nederlands en hebben we onze nummers uitgewisseld. Als het goed is gaan we deze week samen lunchen.

Ik vind dat zo leuk om te zien dat je bijvoorbeeld iemand ontmoet in de speeltuin en dan afspreekt om de volgende week ergens koffie te gaan drinken. Ik bedoel dit zou ik in Nederland nooit gedaan hebben. Ik merk wel dat ik ook steeds beter wordt in het ontmoeten van nieuwe mensen, omdat dit zo vaak het geval is dat het eigenlijk normaal wordt.

Donderdag ben ik met Esther wezen lunchen in Crystal Palace en heb ik nog even rondgelopen en rustig naar huis gewandeld. Het was weer zo lekker weer! Ik heb zoveel zin in de zomer, het gevoel dat je gewoon naar buiten kan in je T-Shirtje en dan de zonnestralen op je armen voelt, heerlijk!

Toen was het alweer weekend! Ik had zin om weer een keertje te gaan shoppen aangezien ik dit al meer dan een maand niet gedaan heb. Dus ik besloot om vrijdag naar Bromley te gaan, het is een halfuurtje met de bus en er zijn heel veel verschillende kledingwinkels en een enorm overdekt winkelcentrum. Ik heb me daar lekker uitgeleefd en een groot deel van mijn salaris alweer uitgegeven. Money does buy happines.

Ook had ik twee boeken gekocht waaronder 'The girl on the train'. Ik had er veel goede dingen over gehoord en had erg veel zin om die te gaan lezen. Toen ik om 4 uur thuis kwam, ben ik gelijk gaan lezen. En ik was zo verdiept in het verhaal dat er ineens werd gezegd dat het avondeten klaar was. De ouders gingen uit eten en hadden me ook gevraagd of ik op wilde passen. Helemaal prima natuurlijk. Na het eten ben ik weer verder gaan lezen en toen ze om negen uur weer thuiskwamen had ik het boek bijna uit. Rond half 12 had ik hem dan echt uitgelezen. Kortom, het is echt een aanrader!

Gisteren ben ik, nadat ik eerst lekker uitgeslapen had, met Esther naar 'The Horniman' gegaan. Dat is een museum hier niet zover vandaan. Jane raadde het me heel erg aan omdat ze een grote collectie hebben van muziekinstrumenten door de eeuwen heen. Dat was echt heel interessant! Ook was er een grote zaal met de natuur door de jaren heen. Klein minpuntje; het was heel erg warm en druk binnen. Daardoor werden we erg moe en besloten we na een half uurtje weer weg te gaan. We hebben bij een schattig koffietentje nog even thee gedronken en daarna weer naar huis gegaan.

Om zeven uur ging ik oppassen bij de buren. Ik was zaterdag op zondag ook alleen thuis want iedereen was weg. Dat was vanochtend helemaal niet erg want nu kon ik in alle rust uitslapen. Ik heb vandaag weer een rustige zondag gehad en ik heb net nog even met thuis geskyped. Daar werd me door Carola ook op het hart gedrukt dat ik snel weer een blogpost moest schrijven, dus bij deze!

Morgen breekt alweer mijn vierde week in Engeland aan! Een nieuwe week waarin er weer veel kan gebeuren.

See you next time,

Allianne

Reacties

Reacties

Wendy

Love it!

Carla

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Blijf bloggen anders missen we je zo. ????

carola

was gezellig gister avond

Lottaa

Fijn Al dat Margot weer een beetje normaal doet. Hopelijk blijft het zo! Hartstikke goed geschreven weer :)

Lidia

Hè Allianne ik ben blij te lezen dat het zo goed mer je gaat. Leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Geniet er van en ik hoop snel weee iets te horen van je xxx

carola

super leuk om het te lezen

Emiel <3

Super leuk om te lezen.
en leuke foto's
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active