allianne.reismee.nl

The End

Hallo allemaal,

Welkom bij deze laatste blogpost over mijn avonturen in Londen. Ik zal jullie even op de hoogte brengen van mijn laatste weken in Engeland.

Het was zover, de zomervakantie was bij ons ook eindelijk aangebroken. De eerste week hebben we vooral heel veel speeltuinen bezocht en op dinsdag gingen we met zes pond op weg naar 'Poundland' waar alles letterlijk één pond is. Daar mochten George en Margot allebei drie dingen uitzoeken. De rest van de week hebben we doorgebracht in verschillende speeltuinen en picknicks in het park.

Die zaterdag ging ik Dania helpen met inpakken want zij vertrok dinsdag. Na een paar uurtjes hebben we uiteindelijk alles in de koffers gekregen. Die zondag ben ik met Esther en Iris naar de film 'Dunkirk' gegaan. We gingen naar de bioscoop in Peckham omdat daar alle kaartjes maar vijf pond zijn. Het was een hele mooie film en het was een geslaagde dag!

Toen was het alweer de tweede week van de vakantie. George was die week bij zijn opa en oma op kamp, dus ik had alleen Margot. Van maandag tot en met woensdag had ze turnkamp. Heel enthousiast gingen wij maandagochtend op weg daar naartoe. In de bus kon ze niet wachten tot we er waren. Eenmaal aangekomen waren we een beetje vroeg dus moesten we even langs de zijkant wachten. Toen het tijd was om te beginnen kwam de juf naar mij toe om te zeggen dat Margot waarschijnlijk niet mee mocht doen omdat ze een balletpakje aan had in plaats van een turnpakje. Er zat een rokje aan en dat mocht blijkbaar niet. Ik had hem erin gestopt zodat ze toch mee kon doen, maar na de warming up kwam het rokje er al weer onderuit. De juf stuurde ons dus echt weg en ik zat daarna buiten op een bankje met een hele verdrietige Margot. Als troost gingen we even wat drinken bij Brown and Green en hebben we thuis nog een smoothie gemaakt. We vonden het allemaal nogal raar en Jane had ook een boze mail gestuurd naar het Sports Centre.

Die dinsdag bracht Jane haar naar turnkamp en was alles goed gegaan. De juf had haar excuses aangeboden en Margot mocht weer gezellig meedoen.

Woensdag was de laatste keer turnkamp en dat vond Margot nogal jammer. Maar dat betekende wel dat we de rest van de week meer tijd hadden om andere leuke dingen te doen. Zoals donderdag toen ik haar naar Google bracht om daar op bezoek te gaan bij Nic. Ik was hier van tevoren een beetje zenuwachtig voor want we moesten ook in twee metro's. Ik was daarvoor nog nooit met een kind in de metro geweest en het is altijd zo druk daar dat ik een beetje stress had. Maar het is allemaal goed gegaan en ze heeft het heel leuk gehad.

Die vrijdag moest ik ook werken omdat Jane met de trein George ging ophalen bij zijn opa en oma. We wilden eerst naar de speeltuin gaan maar uiteindelijk besloot Margot dat ze liever thuis wilde blijven en met de play-doh en al haar andere speelgoed wilde spelen. Na het eten nam Nic het over en ging mijn laatste weekend in Londen in.

Die zaterdag was ik begonnen met mijn koffers in te pakken. Toen ontstond er nogal wat stress want dat ging natuurlijk nooit passen. Dus heb ik maar wat oude kleren uitgezocht die ik weggegooid heb. Verder heb ik die dag heel relaxed doorgebracht met de familie.

Zondag had ik met Esther afgesproken om voor de laatste keer te lunchen bij Brown and Green. Zij ging ook deze donderdag naar huis dus het was ook gelijk de laatste keer dat we elkaar zouden zien in Engeland. Na een gezellige middag ben ik nog snel South of the River ingegaan en heb ik stiekem nog een laatste souvenir gekocht. Toen kwam deze laatste zondag in Londen ook aan zijn einde.

Deze week was een korte en gekke week. Ik hoefde alleen maandag en woensdag te werken. Op maandag en woensdag had George tenniskamp van tien tot drie dus samen met Margot brachten we hem weg. Daarna ben ik met haar naar de softplay achter de supermarkt gegaan en hebben we daar de morgen doorgebracht. Die middag haalde Nic hem op want ze gingen allebei naar de kapper.

Dinsdag werkte Jane thuis en zou zij die dag op de kinderen passen. Ik ben toen verder gegaan met mijn koffers inpakken en ik heb toen ook de foto's van de muur gehaald. Het was best raar dat mijn kamer steeds leger werd. Ik besefte nog niet helemaal dat het er bijna op zat.

Woensdag heeft het de hele dag geregend en Nic werkte thuis dus hij bracht George naar tenniskamp en Margot en mij naar de softplay. Het was mijn laatste dag als hun au pair en het voelde allemaal een beetje gek. Die avond gingen we uit eten bij 'The Alma' en hebben we super lekkere burgers gegeten. Het was een hele gezellige afsluiting. Toen we weer thuis waren heb ik ze de cadeautjes gegeven en dat vonden ze allemaal heel erg leuk. Ik had voor hun allemaal iets Nederlands zodat ze af en toe nog aan mij denken.

Donderdag was het dus zover, ik ging naar huis! Ik werd wakker in een bijna lege kamer en ik moest toen toch echt de laatste dingetjes inpakken. Na nog één ontbijt met de familie heb ik bijna al mijn spulletjes in de koffers gekregen en de rest wordt als het goed is opgestuurd. Rond half één bracht Nic me naar het station en heb ik de trein genomen naar Gatwick Airport. Gelukkig was mijn koffer niet te zwaar dus kon ik zonder problemen door naar de security. Daar ging het alarmpoortje bij mij af omdat ik mijn overal aan had. Daardoor moest ik helemaal gefouilleerd worden dus dat duurde allemaal iets langer dan normaal. Mijn vlucht had uiteindelijk een uurtje vertraging maar om kwart over vijf zat ik dan toch echt in het vliegtuig. Binnen no time was ik weer in Nederland.

Nu ben ik al een paar dagen thuis maar het voelt nog steeds een beetje raar dat ik de familie nu voor een hele lange tijd niet ga zien. Het is niet zoals een paar weken geleden dat ik na een weekendje thuis weer terugga.

Dit afgelopen halfjaar is omgevlogen! Ik heb een ontzettend goede tijd gehad en ik heb absoluut geen spijt dat ik deze stap genomen heb. Ik heb erg veel geleerd en ik heb vooral heel erg genoten. Ik weet zeker dat ik af en toe van alles ga missen maar het is nu tijd voor de volgende fase in mijn leven. Maar eerst nog heel eventjes vakantie.

Ik heb heel erg zin om iedereen weer te zien en alles weer op te pakken hier!

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van mijn blogs! Ik ben erg blij dat ik het allemaal bijgehouden heb hier want het is zo leuk om het allemaal terug te lezen.

Dus voor de allerlaatste keer;


Liefs,

Allianne

Reacties

Reacties

Carla

Allianne het was erg leuk om je belevenissen te volgen in Engeland maar ik ben blij dat je weer lekker in Achterberg bent.

En dat je weer lekker komt toetern bij OBK.

Grrs. Carla

Beppie

Welkom thuis, bedankt voor je leuke verhallen. Ben altijd benieuwd geweest hoe het zou zijn als je au pair bent in een gezin. En jij hebt het leuk verteld. Succes met alles. Groet beppie

HANS

Leuk dat laatste bericht. Welkom thuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active